niedziela, 24 października 2010

Skuteczne wystąpienia publiczne

Skuteczność wystąpienia publicznego zależy wyłącznie od Ciebie.

Poniżej znajdziesz 10 sposobów jak zwiększyć ruch w interesach:

1. Zdobywanie klientów bez sprzedaży.

Publiczność już na początku uznaje Ciebie za wiarygodne źródło informacji. Takie założenie nabiera jeszcze większej mocy kiedy słuchacze stwierdzą, że możesz rozwiązać ich indywidualny problem. To zasadniczo różni takie wystąpienie od typowej sytuacji sprzedaży, w której wiarygodność nie jest istotna i "publiczność" może być bardziej sceptycznie nastawiona do treści przekazu.

Pamiętaj, że bezpośrednie namawianie do kupna Twoich produktów z wysokości podium to pocałunek śmierci. Nawet o tym nie myśl! Zamiast tego już na samym początku pochwal się swoimi osiągnięciami.

2. Wyróżniaj się oryginalnym myśleniem.

Przemawianie do ludzi jest szansą odróżnienia się od innych partnerów w branży i konkurencji. Upewnij się, że nie powtarzasz tego, co mówią inni. Obszerne zagadnienia nie pozwolą na analizę niuansów. Przyjmij więc, że słuchacze mają podstawową wiedzę tematu i przejdź do najciekawszych szczegółów.

3. Tworzenie bazy danych bezpłatnych raportów.

Daj słuchaczom powód do wręczenia Ci wizytówek poprzez zaoferowanie im bezpłatnego raportu lub dokumentu. W specjalnym opracowaniu możesz analizować trendy, podstawowe błędy lub mity dotyczące wybranego tematu. Nie musi być obszerny - większość osób przeczyta najwięcej pięć stron. Dobre wrażenie robi też bezpłatny newsletter.

4. Koncentracja na kolejnych działaniach.

Otrzymanie wizytówek od potencjalnych klientów pozwoli skupić się na kolejnych krokach. Zachęć do zadawania pytań z następującym komentarzem, "Ceniąc Państwa czas, odpowiem teraz na pytania bezpośrednio dotyczące tematu. Jeśli chcą Państwo otrzymać więcej informacji o mnie lub mojej pracy, proszę tylko postawić gwiazdkę na wizytówce, a ja zajmę się resztą."

Te wizytówki stają się Twoją "listą pilnych zadań". To jest też dobry moment, aby powiedzieć o specjalnym raporcie.

5. Tworzenie "zastępczej obecności".

Jeżeli wybrana grupa nie jest teraz zainteresowana Twoim wystąpieniem, może nadal doceniać wartość zaproponowanego tematu. Zaoferuj napisanie artykułu do biuletynu w zamian za umieszczenie na końcu danych kontaktowych. Zainteresowanie publikacją może doprowadzić do zaproszenia w innym terminie. Taki artykuł jest znakomitym uzupełnieniem materiałów promocyjnych.

6. Mówienie pociąga za sobą mówienie.

Profesjonalni mówcy wiedzą, że publiczność składa się z przedstawicieli różnych organizacji i stowarzyszeń i uzyskane referencje są naturalnym sposobem pozyskania nowych zleceń. Wzmianka o poprzednim występie jest jak najbardziej na miejscu.

7. Praca ze mną jest przyjemnością.

Odwoływanie się do humoru i opowiadanie historii prosto z życia pokaże słuchaczom, że ich lubisz. Ludzie łatwi w obcowaniu i z poczuciem humoru osiągają lepsze rezultaty w interesach. Pokaż słuchaczom, jak poważnie traktujesz swoją pracę, ale niekoniecznie poważnie siebie samego. Eksponuj wszystkie blaski swojej osobowości.

8. Korzystanie z bazy danych.

Pomóż tym, którzy mają wyższą pozycję w Twojej bazie danych, osobiście zapraszając ich do wysłuchania wystąpienia. Takie zaproszenie będzie cieplej przyjęte od zdawkowego pytania, "Czy jest Pan już gotów do podjęcia decyzji?". Możesz też liczyć na wsparcie sponsorów, którzy umieszczą w swoich materiałach informację o spotkaniu. Im częściej ludzie usłyszą Twoje nazwisko, tym chętniej zobaczą w Tobie eksperta.

9. Otrzymywanie referencji od byłych klientów.

Referencje są podstawą nawiązywania nowych kontaktów. Dlaczego więc nie przypominać klientom jaki jesteś dobry? Zaproś ich do wysłuchania Twojego wystąpienia - nawet, jeśli nie mogą przyjść, przyślą innych, którzy do tej pory nie wiedzieli jak dużo możesz dla nich zrobić.

10. Zwiększanie zainteresowania.

Lokalne gazety czy stacje radiowe mogą zainteresować się treścią Twoich prezentacji, szczególnie, gdy występujesz na czyjeś zaproszenie. Pomóż sponsorom poprzez zredagowanie informacji prasowej o swoim wystąpieniu. W najgorszym wypadku gazety umieszczą informację o Twojej obecności w kalendarzu imprez. Każdy czytelnik zobaczy wtedy w Tobie lokalnego (lub krajowego) eksperta.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Kontakt

Nazwa

Adres e-mail *

Wiadomość *