Otrzymałeś zadanie przygotowania prezentacji na spotkanie z analitykami branży i briefing z dziennikarzami. Wiesz, że to ważne spotkanie. Ważne i krótkie - tylko godzina. Jak wykorzystać ten czas?
Przede wszystkim nie przeciągaj czasu prezentacji slajdów. Analitycy i eksperci branżowi poświęcą Ci nie więcej niż godzinę, a dziennikarze najdłużej trzy kwadranse.
Zaplanuj 20-25 minut na prezentację, 10-15 minut na demonstrację produktu lub usługi i 10-15 minut na sesję pytań i odpowiedzi. Aby utrzymać tempo prezentacji przygotuj około 20 slajdów.
Pierwszy slajd pokazuje tytuł i plan wystąpienia. Pierwsze wrażenie zostawia długotrwały ślad w pamięci. Dlatego zachęcam do oryginalności.
Podziel prezentację na cztery części:
1. Profil firmy (3-5 slajdy) Podstawowe informacje o firmie, udziałowcach, zarządzie i misji.
2. Opis rynku (5-7 slajdów) Przegląd branży i rynku, wielkość rynku, aktualne trendy, popyt na produkt lub usługę, dane z niezależnych badań, komentarze partnerów biznesowych, którzy wspierają najważniejsze działania firmy.
3. Nowości (5-10 slajdów) To kluczowa część prezentacji. Możesz rozpocząć ją od tytułu informacji prasowej o nowym produkcie lub usłudze. Opisz sposób wprowadzania produktu na rynek. Podaj dane techniczne produktu, sposób wykorzystania, korzyści i cenę. Powiedz gdzie i kiedy można go kupić. Przedstaw konkurencyjne oferty i plany współpracy z innymi partnerami. Ostatni slajd w tej części to wypowiedzi zadowolonych klientów.
4. Przyszłość (3 slajdy) Opisz czego można oczekiwać od Twojej firmy i co ją czeka. Powtórz trzy kluczowe myśli - rzeczy, które chcesz, żeby dziennikarze i analitycy zapamiętali. Końcowy slajd powinien zapowiadać demonstrację produktu lub usługi.
Jakie masz uwagi? Napisz o tym w komentarzu.
Szkolenia z prezentacji i wystąpień publicznych. Bo to, co mówisz może zmienić świat. Tel. 77 441 40 14.
Blog o skutecznych prezentacjach i wystąpieniach publicznych
Strona główna » prezentacja » Prosta prezentacja
sobota, 9 października 2010
Prosta prezentacja
Autor:
Bogusław Feliszek
o
08:00
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Kategorie:
analityk,
dziennikarz,
prezentacja
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz