sobota, 9 października 2010

Prosta prezentacja

Otrzymałeś zadanie przygotowania prezentacji na spotkanie z analitykami branży i briefing z dziennikarzami. Wiesz, że to ważne spotkanie. Ważne i krótkie - tylko godzina. Jak wykorzystać ten czas?

Przede wszystkim nie przeciągaj czasu prezentacji slajdów. Analitycy i eksperci branżowi poświęcą Ci nie więcej niż godzinę, a dziennikarze najdłużej trzy kwadranse.

Zaplanuj 20-25 minut na prezentację, 10-15 minut na demonstrację produktu lub usługi i 10-15 minut na sesję pytań i odpowiedzi. Aby utrzymać tempo prezentacji przygotuj około 20 slajdów.

Pierwszy slajd pokazuje tytuł i plan wystąpienia. Pierwsze wrażenie zostawia długotrwały ślad w pamięci. Dlatego zachęcam do oryginalności.

Podziel prezentację na cztery części:

1. Profil firmy (3-5 slajdy) Podstawowe informacje o firmie, udziałowcach, zarządzie i misji.

2. Opis rynku (5-7 slajdów) Przegląd branży i rynku, wielkość rynku, aktualne trendy, popyt na produkt lub usługę, dane z niezależnych badań, komentarze partnerów biznesowych, którzy wspierają najważniejsze działania firmy.

3. Nowości (5-10 slajdów) To kluczowa część prezentacji. Możesz rozpocząć ją od tytułu informacji prasowej o nowym produkcie lub usłudze. Opisz sposób wprowadzania produktu na rynek. Podaj dane techniczne produktu, sposób wykorzystania, korzyści i cenę. Powiedz gdzie i kiedy można go kupić. Przedstaw konkurencyjne oferty i plany współpracy z innymi partnerami. Ostatni slajd w tej części to wypowiedzi zadowolonych klientów.

4. Przyszłość (3 slajdy) Opisz czego można oczekiwać od Twojej firmy i co ją czeka. Powtórz trzy kluczowe myśli - rzeczy, które chcesz, żeby dziennikarze i analitycy zapamiętali. Końcowy slajd powinien zapowiadać demonstrację produktu lub usługi.

Jakie masz uwagi? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Kontakt

Nazwa

Adres e-mail *

Wiadomość *