Z zasady nie wierzę w proste metody naprawy poważnych i skomplikowanych problemów, ale jest jeden wyjątek. Znam sposób szybkiej poprawy większości wystąpień publicznych.
Oto on: Usuń z prezentacji 95% treści o tym jaki jesteś wspaniały, inteligentny i niezastąpiony.
Dlaczego? Ponieważ słuchaczom zupełnie na Tobie nie zależy (przynajmniej na początku) – interesują się tylko sobą!
Większość mówców zaczyna wystąpienie od informacji o swojej firmie. Mówią o historii, kluczowych pracownikach, bazie klientów, lokalizacji, certyfikatach, nagrodach i nudnych szczegółach marketingowych – wszystko zanim wyjaśnią czym się zajmują. Ludzie słuchają z grzeczności (jak długo?) – nie z ciekawości. To nie jest rozsądne.
Czy to znaczy, że chcąc zwiększyć swoją wiarygodność i autorytet nie masz prawa mówić o swoich osiągnięciach i sukcesach?
Bynajmniej!
Miejsce na autopromocję jest w innym miejscu – na firmowej witrynie WWW, w folderze marketingowym, na ulotce, w książce – ale nie w czasie wystąpienia. A już na pewno nie w pierwszych słowach prezentacji.
Nie twierdzę, że poprawa wystąpienia ma polegać na skróceniu tekstu o 95%. Długość wystąpienia nie musi się zmieniać JEŻELI skupisz się na tym co naprawdę ważne i cenne dla Twoich słuchaczy i jak mogą wykorzystać w praktyce przekazywane informacje do rozwiązania ich problemów.
Jeśli będziesz mówić konkretnie, ciekawie i przekonująco, słuchacze wcześniej czy później poczują potrzebę poznania Ciebie bliżej – kim jesteś, dla kogo pracujesz, jakie są Twoje sukcesy. Może nawet skontaktują się osobiście. Tylko wtedy będą słuchać z uwagą i zapamiętają co powiesz.
Szkolenia z prezentacji i wystąpień publicznych. Bo to, co mówisz może zmienić świat. Tel. 77 441 40 14.
Blog o skutecznych prezentacjach i wystąpieniach publicznych
Strona główna » wystąpienia publiczne » Jak szybko poprawić wystąpienie publiczne
sobota, 4 grudnia 2010
Jak szybko poprawić wystąpienie publiczne
Autor:
Bogusław Feliszek
o
08:00
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Kategorie:
prelegent,
prezentacje,
wystąpienia publiczne
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz