sobota, 4 grudnia 2010

Jak szybko poprawić wystąpienie publiczne

Z zasady nie wierzę w proste metody naprawy poważnych i skomplikowanych problemów, ale jest jeden wyjątek. Znam sposób szybkiej poprawy większości wystąpień publicznych.

Oto on: Usuń z prezentacji 95% treści o tym jaki jesteś wspaniały, inteligentny i niezastąpiony.

Dlaczego? Ponieważ słuchaczom zupełnie na Tobie nie zależy (przynajmniej na początku) – interesują się tylko sobą!

Większość mówców zaczyna wystąpienie od informacji o swojej firmie. Mówią o historii, kluczowych pracownikach, bazie klientów, lokalizacji, certyfikatach, nagrodach i nudnych szczegółach marketingowych – wszystko zanim wyjaśnią czym się zajmują. Ludzie słuchają z grzeczności (jak długo?) – nie z ciekawości. To nie jest rozsądne.

Czy to znaczy, że chcąc zwiększyć swoją wiarygodność i autorytet nie masz prawa mówić o swoich osiągnięciach i sukcesach?

Bynajmniej!

Miejsce na autopromocję jest w innym miejscu – na firmowej witrynie WWW, w folderze marketingowym, na ulotce, w książce – ale nie w czasie wystąpienia. A już na pewno nie w pierwszych słowach prezentacji.

Nie twierdzę, że poprawa wystąpienia ma polegać na skróceniu tekstu o 95%. Długość wystąpienia nie musi się zmieniać JEŻELI skupisz się na tym co naprawdę ważne i cenne dla Twoich słuchaczy i jak mogą wykorzystać w praktyce przekazywane informacje do rozwiązania ich problemów.

Jeśli będziesz mówić konkretnie, ciekawie i przekonująco, słuchacze wcześniej czy później poczują potrzebę poznania Ciebie bliżej – kim jesteś, dla kogo pracujesz, jakie są Twoje sukcesy. Może nawet skontaktują się osobiście. Tylko wtedy będą słuchać z uwagą i zapamiętają co powiesz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *