sobota, 23 lipca 2011

Quiz: Boisz się prezentacji i wystąpień publicznych?

Boisz się prezentacji i wystąpień publicznych?

Ja też kiedyś nie znałem prawdziwej odpowiedzi na to "straszne" pytanie.

Odpowiedz szczerze na 20 pytań naszego quizu.

1. Dostaję gęsiej skórki na samą myśl o prezentacji lub wystąpieniu publicznym.

TAK ___ / NIE ___

2. Nie mogę zasnąć przed prezentacją lub wystąpieniem publicznym.

TAK ___ / NIE ___

3. Często próbuję wymigać się w ostatniej chwili od prezentacji lub wystąpienia publicznego.

TAK ___ / NIE ___

4. Pocą mi się dłonie, czuję fale gorąca, mam wypieki na twarzy, serce mocniej bije.

TAK ___ / NIE ___

5. Zaczynam szybciej oddychać.

TAK ___ / NIE ___

6. Chwilami tracę wątek i gubię myśli.

TAK ___ / NIE ___

7. Nie potrafię dobrać właściwych słów.

TAK ___ / NIE ___

8. Mówię szybciej niż zwykle.

TAK ___ / NIE ___

9. Czuję suchość w gardle.

TAK ___ / NIE ___

10. Boję się, że zemdleję.

TAK ___ / NIE ___

11. Mam wrażenie, że robię z siebie głupka.

TAK ___ / NIE ___

12. Często gubię się w notatkach.

TAK ___ / NIE ___

13. Drży mi głos.

TAK ___ / NIE ___

14. Czuję jak wszyscy cały czas na mnie patrzą.

TAK ___ / NIE ___

15. Często czuję się nieprzygotowany.

TAK ___ / NIE ___

16. Powtarzam sobie, że jestem zdenerwowany.

TAK ___ / NIE ___

17. Mówię innym jaki jestem zdenerwowany.

TAK ___ / NIE ___

18. Nie pamiętam co przed chwilą powiedziałem.

TAK ___ / NIE ___

19. Uważam, że publiczność widzi moje zdenerwowanie.

TAK ___ / NIE ___

20. Wolałbym umrzeć niż wyjść na scenę.

TAK ___ / NIE ___

Za każde TAK dodaj jeden punkt, za każde NIE masz zero punktu.

Suma pokaże jak bardzo boisz się prezentacji i wystąpień publicznych

TWÓJ WYNIK: ___

Komentarze do wyników:

0-5 punktów: Pewność siebie.

W pełni panujesz nad emocjami. Na początku wystąpienia czujesz lekkie zdenerwowanie, które jednak szybko mija. Wiesz jak radzić sobie z tremą.

6-11 punktów: Obawa.

Czujesz zdenerwowanie w czasie występu przed publicznością, ale potrafisz nad nim zapanować i szczęśliwie dobrnąć do końca. Większą pewność siebie zdobędziesz dzięki treningom i kolejnym udanym wystąpieniom.

12-19 punktów: Panika.

Nerwowość przeszkadza Ci w efektownych prezentacjach. Jeśli to tylko możliwe, unikasz publicznych wystąpień. Nie poddawaj się lękowi. Zapisz się na szkolenie prezentacji i poszukaj dobrego trenera. Stres można znacznie zredukować przez fachowy trening i systematyczne ćwiczenia.

20 punktów: Fobia.

Bardzo rzadko panika zamienia się w fobię. Naprawdę zaznaczyłeś 20 punktów? Każde wystąpienie publiczne to dla Ciebie traumatyczne przeżycie. Prawdopodobnie także bałbyś się wziąć udział w szkoleniu. Rozważ rozmowę z psychologiem, który pomoże uporać się z chorobliwym lękiem przed publicznymi występami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *