Komunikacja w co najmniej 80% zależy od słuchania. Najbardziej efektywną metodą poprawy komunikacji jest doskonalenie umiejętności słuchania.
Jeśli chcesz sprawdzić jakim jesteś słuchaczem, zapraszam do krótkiego testu.
Uwaga: Liczą się tylko szczere odpowiedzi.
1. Kiedyś ktoś do mnie mówi, staram się przewidzieć co za chwilę powie.
Tak ___ / Nie ___
2. Mam w zwyczaju oceniać wartość tego, co ktoś mówi po pierwszym zdaniu.
Tak ___ / Nie ___
3. Odrzucam to, co mówią inni, jeżeli odbiega to od moich wartości, opinii i poglądów.
Tak ___ / Nie ___
4. Rzadko zwracam uwagę na język ciała (na przykład, gestykulacja, mimika) mojego rozmówcy.
Tak ___ / Nie ___
5. Pozwalam, żeby moje uprzedzenia i opinie wpływały na odbiór tego, co słyszę.
Tak ___ / Nie ___
6. Słuchając drugiej osoby jednocześnie zastanawiam się nad treścią mojej odpowiedzi.
Tak ___ / Nie ___
7. Często przerywam rozmówcy, żeby przyśpieszyć tempo konwersacji lub wtrącić własną uwagę.
Tak ___ / Nie ___
8. Jeżeli z kimś się nie zgadzam, mówię o tym już na samym początku rozmowy.
Tak ___ / Nie ___
9. W większości przypadków mam przygotowaną odpowiedź kiedy tylko mój rozmówca skończy zdanie.
Tak ___ / Nie ___
10. Przestaję słuchać kiedy rozmówca mówi zawile i nudno.
Tak ___ / Nie ___
11. Udaję, że słucham uważnie, nawet kiedy moje myśli krążą zupełnie gdzieś indziej.
Tak ___ / Nie ___
12. Kiedy wiem co powie inna osoba, nie pozwalam jej dokończyć, ale z miejsca wyrażam swoje zdanie.
Tak ___ / Nie ___
Komentarz:
Za każde NIE masz jeden punkt.
Jeżeli masz ponad 10 punktów, jesteś znakomitym słuchaczem. Ludzie lubią z Tobą rozmawiać. Gratuluję :-)
Jeśli masz 7-10 punktów, mieścisz się w dobrej "średniej krajowej". Ludzie nie uważają Ciebie za złego słuchacza, ale czasem sprawiasz wrażenie osoby rozkojarzonej lub nadmiernie zapracowanej.
Jeżeli masz mniej niż 7 punktów, potrzebujesz pomocy w poprawie umiejętności słuchania.
Szkolenia z prezentacji i wystąpień publicznych. Bo to, co mówisz może zmienić świat. Tel. 77 441 40 14.
Blog o skutecznych prezentacjach i wystąpieniach publicznych
Strona główna » szkolenie » Test uważnego słuchacza
środa, 13 kwietnia 2011
Test uważnego słuchacza
Autor:
Bogusław Feliszek
o
08:00
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Kategorie:
komunikacja,
słuchanie,
szkolenie
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz