środa, 5 stycznia 2011

Znasz Toma Petersa? - część 1/2

Właśnie udało Ci się po wielu miesiącach wytężonej pracy doprowadzić do wydrukowania wywiadu z Twoim prezesem na pierwszej stronie Rzeczpospolitej. Gratuluję!

Spisałeś się tak rewelacyjnie, że jeszcze tego samego dnia, kiedy na Twoim biurku wylądował numer z fotografią uśmiechniętego szefa rozdzwoniły się telefony z prośbami o... Więcej wywiadów? Nie. Z prośbami o wystąpienia na konferencjach biznesowych, sympozjach i zjazdach branżowych.

Już zacząłeś negocjować honorarium, przygotowywać materiały marketingowe, podpisywać umowy i wykonywać całą żmudną papierkową robotę.

Czas więc rozważyć poproszenie o pomoc agencję public relations, która zajmie się zorganizowaniem wystąpienia Twojego szefa. Zaoszczędzisz cenny czas i energię, a szef może liczyć na dużą promocję, bo agencja orientuje się, kto szuka profesjonalnych mówców na takie okazje.

Agencja public relations może służyć jako wygodny pośrednik pomiędzy mówcą, a osobami/organizacjami organizującymi publiczne wystąpienia. W Pressence Public Relations otrzymujemy telefony od osób, które publicznie wypowiadają się na różne tematy z zapytaniem czy ktoś jest zainteresowany ich ofertą.

Zamawiający takie wystąpienia stawiają poprzeczkę coraz wyżej. Temat musi być aktualny, kontrowersyjny i atrakcyjny wizualnie. Dlatego przewidujący mówca potrafi zwięźle i przekonująco przedstawić swoją propozycję.

Im większe honorarium dla mówcy, tym większe zainteresowanie agencji, która zwyczajowo pobiera 25% prowizji od mówcy - nie od organizatora imprezy.

Prezesi dużych organizacji są szczególnie cenieni jako prelegenci. Kłopot w tym, że organizatorzy oczekują wystąpienia za darmo, ponieważ tak robi wielu rozpoczynających dopiero karierę mówców. Zdradzę więc mały sekret co wtedy robimy. Dzwonimy do zaprzyjaźnionych dziennikarzy, aby oni z kolei dzwonili do organizatorów imprezy z pytaniem czy to prawda, że pojawi się u nich taka-a-taka osoba. Prosta metoda i bardzo skuteczna.

Oto pięć porad o czym należy pamiętać w kontakcie z agencją PR:

1. Zestaw najważniejszych informacji o mówcy (imię i nazwisko, proponowany temat, kilka rekomendacji, życiorys i zdjęcie). Nie może tam być żadnych danych kontaktowych (numer telefonu, faks, e-mail, adres witryny WWW), które pozwoliłyby kontaktować się z nim za plecami agencji PR.

2. Nagranie video (max. 8 minut) pokazujące mówcę w czasie bezpośredniego kontaktu z widownią.

3. Wydrukowany cennik, który zazwyczaj uwzględnia honorarium za występ i (jeżeli taka jest oferta) półdniowe lub całodniowe szkolenie. W cenniku można też umieścić ceny produktów na sprzedaż (książki, kasety, video, itp.).

4. Referencje i recenzje z innych płatnych występów.

5. Uczciwe i otwarte relacje z agencją. Oznacza to, że jeżeli organizator występu skontaktuje się bezpośrednio z mówcą po otrzymaniu materiałów informacyjnych wysłanych przez AGENCJĘ, ten poinformuje o tym agencję, która otrzyma swoje 25 procent. Oznacza to także, że mówca powiadomi agencję o wszystkich dodatkowych zleceniach będących efektem jej aktywności promocyjnej.

W drugiej części przedstawię dwadzieścia pytań, które pomogą ocenić wartość mówcy i ustalić jego honorarium.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *