W pierwszej części podałem pięć porad jak rozmawiać z agencją public relations, która pomoże w wyborze najlepszego mówcy na konferencję branżową, imprezę integracyjną lub szkolenie biznesowe.
Dzisiaj przedstawię dwadzieścia pytań, które pomogą ocenić wartość mówcy i określić jego honorarium.
Ustalenie honorarium to jedno z najtrudniejszych zadań.
Początkujący mówca przez kilka lat musi najpierw ciężko pracować na swój wizerunek i reputację - jego honorarium musi mieć racjonalne podstawy.
Pytań jest wiele, na przykład: "Ile lat Pan występuje publicznie? Ile wystąpień ma Pan w miesiącu/roku? Jakie jeszcze inne walory może Pan wnieść do występu? Jakie nagrody/wyróżnienia Pan zdobył?"
Oto dwadzieścia pytań zanim zaangażujesz mówcę/prelegenta:
1. Czy temat odpowiada potrzebom słuchaczy?
2. Czy mówca ma wiarygodne referencje?
3. Czy mówca dysponuje materiałami audiowizualnymi pokazującymi jego występy przed publicznością?
4. Czy mówca potrafi dostosować się do indywidualnych potrzeb słuchaczy? W jakim stopniu?
5. Czy mówca potrafi rozbawić publiczność?
6. Czy jego poczucie humoru jest zgodne z dobrymi obyczajami?
7. Czy mówca przeprowadza indywidualną analizę potrzeb słuchaczy? Czy przed prezentacją rozmawia z pracownikami? Czy zbiera informacje o organizacji i branży?
8. Czy przygotowuje materiały do wręczenia słuchaczom po wystąpieniu?
9. Czy mówca angażuje słuchaczy do udziału w prezentacji? Czy zachęca do zadawania pytań?
10. Czy ma nienaganne maniery?
11. Czy mówca jest do dyspozycji uczestników przed występem i po jego zakończeniu?
12. Czy mówca stosuje nachalną promocję swoich produktów i/lub usług?
13. Czy jego biuro prasowe szybko odpowiada na zapytania i wysyła potrzebne informacje?
14. Czy łatwo współpracuje się z mówcą? Czy stawia sztywne żądania?
15. Czy potrafi dostosować się do drobnych zmian, nawet w ostatniej chwili?
16. Jakiego oczekuje honorarium?
17. Czy można negocjować jego honorarium? Jeśli tak, co wartościowego możesz zaoferować w zamian za obniżkę wynagrodzenia? W Twojej ofercie może znaleźć się: kaseta video z nagraniem występu, lista z danymi kontaktowymi słuchaczy, pisemna rekomendacja, dłuższy pobyt w hotelu, wybór godziny występu, zorganizowanie dodatkowego występu, wywiad w prasie, pokrycie kosztu pobytu dodatkowej osoby.
18. Czy mówca oferuje niższe stawki w zależności od miejsca i czasu występu?
19. Jakie są warunki płatności? Zazwyczaj wymagany jest depozyt w wysokości połowy wynagrodzenia mówcy.
20. Czy jest możliwe obejrzenia mówcy "w akcji" jeszcze przed występem?
Po odpowiedzi na te pytania zapewne będzie Ci łatwiej podjąć właściwą decyzję. Nie angażuj nikogo, kto nie gwarantuje pełnej satysfakcji.
Agencja musi mieć pewność, że mówca rzuci audytorium na kolana. Konkurencja rośnie z roku na rok. Publiczność jest bardzo wymagająca - widziała najlepszych prezenterów telewizji.
Dziś nie wystarcza już chwytliwe nazwisko lub nazwa organizacji. Bez rewelacyjnego tekstu i talentu showmana trudno liczyć na sukces i owację na stojąco na koniec wystąpienia.
Szkolenia z prezentacji i wystąpień publicznych. Bo to, co mówisz może zmienić świat. Tel. 77 441 40 14.
Blog o skutecznych prezentacjach i wystąpieniach publicznych
Strona główna » wystąpienia publiczne » Znasz Toma Petersa? - część 2/2
sobota, 8 stycznia 2011
Znasz Toma Petersa? - część 2/2
Autor:
Bogusław Feliszek
o
08:00
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Kategorie:
prelegent,
prezentacja,
wystąpienia publiczne
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz