PowerPoint jest Twoim największym przyjacielem w czasie prezentacji. Prawda czy fałsz?
Uwaga: pytanie jest podchwytliwe.
Jeśli masz wątpliwości, odpowiedz na dziesięć pytań sprawdzających czy potrafisz korzystać z programu do tworzenia i przedstawiania prezentacji.
1. PowerPoint jest często nadużywany.
Prawda ___ Fałsz ___
2. Tylko w wyjątkowych przypadkach możesz mieć więcej niż siedem slajdów w jednej prezentacji.
Prawda ___ Fałsz ___
3. Możesz kontrolować uwagę publiczności poprzez stosowanie animacji tekstu (dawkowanie tekstu widocznego na slajdzie).
Prawda ___ Fałsz ___
4. Publiczność nagradza brawami autorów prezentacji z efektami specjalnymi, kolorową grafiką i skomplikowanymi animacjami.
Prawda ___ Fałsz
5. PowerPoint jest niezastąpiony podczas prezentacji biznesowych.
Prawda ___ Fałsz ___
6. Czcionka Times New Roman jest idealna do prezentacji biznesowych.
Prawda ___ Fałsz ___
7. Na jednym slajdzie nie powinny być więcej niż trzy punkty i każdy punkt powinien składać się z maksimum sześciu słów w jednej linii.
Prawda ___ Fałsz ___
8. Nigdy nie powinieneś z wyprzedzeniem wysyłać publiczności swojej prezentacji, gdyż ludzie nie będą mieć motywacji do uważnego wysłuchania Twego wystąpienia.
Prawda ___ Fałsz ___
9. Dobrze jest mieć asystentkę lub asystenta, który będzie zmieniać slajdy.
Prawda ___ Fałsz ___
10. Wskaźnik laserowy pomaga publiczności odnaleźć najważniejsze elementy na slajdzie.
Prawda ___ Fałsz ___
Odpowiedzi
1. Fałsz. PowerPoint nigdy nie jest nadużywany. Jest natomiast używany skutecznie lub nieskutecznie. PowerPointa nie można nadużywać tak jak nie można "nadużywać" prądu w gniazdku elektrycznym.
2. Fałsz. Nie ma optymalnej liczby slajdów. Trzy slajdy to o trzy za dużo jeżeli nie przekazują skutecznie najważniejszego przesłania. Sto slajdów może okazać się dobrą liczbą jeśli każdy slajd dobrze wypełnia swoje zadanie.
3. Fałsz. Animacje tekstowe to kompletna strata czasu, gdyż rozpraszają publiczność zmuszając ją do czytania tekstu w nienaturalny sposób.
4. Fałsz. Publiczność nie nagradza mówców za efekty specjalne, gdyż zakłada, że to nie oni je stworzyli. Publiczność chwali mówców za ciekawe, praktyczne i godne zapamiętania wystąpienia.
5. Fałsz. Ludzie nie oceniają stopnia "formalności" prezentacji. Wystąpienie jest albo ciekawe i przydatne albo nie. Slajdy pomagają zrozumieć treść wystąpienia albo nie.
6. Fałsz. Nie ma czegoś takiego jak idealna czcionka, gdyż ludzie nie pamiętają tekstu. Tekst nie jest pierwszoplanowym elementem graficznym slajdu.
7. Fałsz. Patrz punkt nr 6.
8. Fałsz. Im więcej publiczność wie o Tobie i Twoich poglądach przed prezentacją, tym uważniej będzie słuchać i więcej zapamięta. Jeśli to możliwe, zawsze wysyłaj swoją prezentację przed wystąpieniem.
9. Fałsz. Kim jesteś? Królową Egiptu? Księciem Kentu? Sam powinieneś zmieniać slajdy. To ułatwi elastyczne dostosowanie się do wszystkich zmian i tempa prezentacji.
10. Fałsz. Jeżeli musisz korzystać ze wskaźnika laserowego, to znaczy, że slajd nadaje się do korekty. Popraw go tak, aby każdy z miejsca i z daleka wiedział co przedstawia i co jest najważniejsze. I już nie potrzebujesz lasera :-)
Wynik
10-7 prawidłowych odpowiedzi. Gratulacje. Jest bardzo prawdopodobne, że wiesz jak efektywnie wykorzystać PowerPointa w komunikacji z publicznością.
6-4 prawidłowych odpowiedzi. Nie jest źle, ale ludzie nie pchają się "drzwiami i oknami" na Twoje prezentacje.
3-0 prawidłowych odpowiedzi. Ofiara PowerPointa. Jaki ten PowerPoint jest nudny. Już nigdy nie chcę oglądać jego prezentacji. Wiesz o kim mowa?
Nie musisz być kolejną ofiarą PowerPointa. Wyślij nam swoją prezentację i razem ją poprawimy.
Szkolenia z prezentacji i wystąpień publicznych. Bo to, co mówisz może zmienić świat. Tel. 77 441 40 14.
Blog o skutecznych prezentacjach i wystąpieniach publicznych
Strona główna » wystąpienia publiczne » Ofiara PowerPointa
środa, 17 listopada 2010
Ofiara PowerPointa
Autor:
Bogusław Feliszek
o
08:00
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Kategorie:
powerpoint,
prezentacje,
wystąpienia publiczne
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz