środa, 13 kwietnia 2011

Test uważnego słuchacza

Komunikacja w co najmniej 80% zależy od słuchania. Najbardziej efektywną metodą poprawy komunikacji jest doskonalenie umiejętności słuchania.

Jeśli chcesz sprawdzić jakim jesteś słuchaczem, zapraszam do krótkiego testu.

Uwaga: Liczą się tylko szczere odpowiedzi.

1. Kiedyś ktoś do mnie mówi, staram się przewidzieć co za chwilę powie.

Tak ___ / Nie ___

2. Mam w zwyczaju oceniać wartość tego, co ktoś mówi po pierwszym zdaniu.

Tak ___ / Nie ___

3. Odrzucam to, co mówią inni, jeżeli odbiega to od moich wartości, opinii i poglądów.

Tak ___ / Nie ___

4. Rzadko zwracam uwagę na język ciała (na przykład, gestykulacja, mimika) mojego rozmówcy.

Tak ___ / Nie ___

5. Pozwalam, żeby moje uprzedzenia i opinie wpływały na odbiór tego, co słyszę.

Tak ___ / Nie ___

6. Słuchając drugiej osoby jednocześnie zastanawiam się nad treścią mojej odpowiedzi.

Tak ___ / Nie ___

7. Często przerywam rozmówcy, żeby przyśpieszyć tempo konwersacji lub wtrącić własną uwagę.

Tak ___ / Nie ___

8. Jeżeli z kimś się nie zgadzam, mówię o tym już na samym początku rozmowy.

Tak ___ / Nie ___

9. W większości przypadków mam przygotowaną odpowiedź kiedy tylko mój rozmówca skończy zdanie.

Tak ___ / Nie ___

10. Przestaję słuchać kiedy rozmówca mówi zawile i nudno.

Tak ___ / Nie ___

11. Udaję, że słucham uważnie, nawet kiedy moje myśli krążą zupełnie gdzieś indziej.

Tak ___ / Nie ___

12. Kiedy wiem co powie inna osoba, nie pozwalam jej dokończyć, ale z miejsca wyrażam swoje zdanie.

Tak ___ / Nie ___

Komentarz:

Za każde NIE masz jeden punkt.

Jeżeli masz ponad 10 punktów, jesteś znakomitym słuchaczem. Ludzie lubią z Tobą rozmawiać. Gratuluję :-)

Jeśli masz 7-10 punktów, mieścisz się w dobrej "średniej krajowej". Ludzie nie uważają Ciebie za złego słuchacza, ale czasem sprawiasz wrażenie osoby rozkojarzonej lub nadmiernie zapracowanej.

Jeżeli masz mniej niż 7 punktów, potrzebujesz pomocy w poprawie umiejętności słuchania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *