Są dwie podstawowe metody przygotowania prezentacji: 1. trudna i 2. prosta.
Trudna metoda
1. Zbierz wszystkie fakty na temat prezentacji.
2. Poproś współpracowników i znajomych o przesłanie wszystkich plików i dokumentów na temat prezentacji.
3. Stwórz gigantyczny folder ze wszystkimi faktami, plikami, dokumentami, zdjęciami i wykresami.
4. Opisz zebrane informacje w 325 drobnych punktach.
5. Umieść wszystkie punkty w szablonie prezentacji PowerPointa.
6. Wyślij wszystkim znajomym na świecie e-mail z roboczą wersją prezentacji i prośbą o komentarze i sugestie.
7. Zbierz wszystkie 784 uwagi przesłane przez uczynnych znajomych.
8. Dokonaj ostrej selekcji wśród starych i nowych punktów i wybierz tylko 360 punktów. Umieść je na 72 slajdach.
9. Poświęć pół dnia na wybór czcionki i koloru tekstu prezentacji.
10. Przeznacz pół dnia na wybór tła.
11. Poświęć jeden dzień na wybór animacji (na przykład zanikanie, ścieranie, podświetlenie, scalenie, kompresja, wjazd, obrót, podskok, rozeta, bumerang, itp.) i innych efektów specjalnych (na przykład wejście, wyróżnienie, wyjście, ścieżki ruchu, itp.).
12. Przerób całą prezentację.
13. Zmień tekst prezentacji tak, żeby publiczność mogła go zrozumieć po jednorazowym przeczytaniu.
14. Zaplanuj próbę generalną od 21:00 do północy przed premierą wystąpienia.
15. Obiecaj sobie solennie, że na pewno przećwiczysz całą prezentację.
16. W czasie próby poproś współpracowników o dodatkowe wskazówki co poprawić.
17. Powiedz, że bardzo chciałeś przećwiczyć prezentację, ale z powodu wielu celnych uwag i rzeczowych poprawek, zabrakło na to czasu.
18. Zestresowany, niewyspany i rozkojarzony przedstaw swoją prezentację składającą się z mnóstwa nieuporządkowanych myśli i danych.
19. Zanudź słuchaczy i spraw, że niczego nie zapamiętają.
20. Ugruntuj swoją reputację przeciętnego mówcy.
Czas w przybliżeniu: 100 godzin.
Prosta metoda
1. Zrób burzę mózgów o czym powiedzieć w prezentacji.
2. Skróć listę pomysłów do maksimum pięciu punktów.
3. Pomyśl o jednym przykładzie do każdego punktu.
4. Przypomnij sobie konwersację z prawdziwym klientem lub współpracownikiem pokazującą jak w życiu funkcjonuje to, o czym mówisz.
5. Poszukaj zdjęć, ilustracji, grafik (bez tekstu), które ożywią każdy punkt i dodaj je do prezentacji.
6. Jeżeli nie możesz znaleźć odpowiedniej ilustracji (raczej rzadka sytuacja), zostaw na slajdzie tylko tekst.
7. Napisz na kartce końcowy plan wystąpienia (pięć kluczowych punktów, główne przykłady, dwa lub trzy wyrażenia, które przypominają treść historii dotyczących każdego punktu).
8. Przećwicz wystąpienie przed dwojgiem lub trojgiem współpracowników.
9. Zapytaj słuchaczy co zapamiętali z wystąpienia.
10. Wyrzuć slajdy, których nie zapamiętali.
11. Wygłoś tak przygotowane wystąpienie z pasją i zakończ je mocnym akcentem.
12. Pław się w glorii tego, kto ugruntował swoją reputację znakomitego mówcy.
Czas w przybliżeniu: 3 godziny.
Którą metodę wybierasz przed następną prezentacją: prostą czy trudną?
Napisz w komentarzu jak poszło.
Szkolenia z prezentacji i wystąpień publicznych. Bo to, co mówisz może zmienić świat. Tel. 77 441 40 14.
Blog o skutecznych prezentacjach i wystąpieniach publicznych
Strona główna » prezentacje » Dwie metody przygotowania prezentacji: trudna i prosta
sobota, 26 marca 2011
Dwie metody przygotowania prezentacji: trudna i prosta
Autor:
Bogusław Feliszek
o
08:00
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Kategorie:
powerpoint,
prelegent,
prezentacje
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz