My, uczestnicy prezentacji i wystąpień publicznych na całym świecie, domagamy się respektowania następujących praw:
1. Prawo, żeby nie robić z naszych umysłów składowiska milionów zbędnych i nudnych danych.
2. Prawo, żebyśmy od pierwszej minuty nie mieli wątpliwości o czym się do nas mówi i przez następne pięć minut nie głowili się jaki jest plan wystąpienia.
3. Prawo, żeby nie zanudzać nas na śmierć – ani szybko, ani na raty.
4. Prawo, żeby mówca nie odczytywał wystąpienia z kartki. Nigdy. Pod żadnym pozorem.
5. Prawo, żeby mówca cały czas był skierowany do nas przodem, mówił wyraźnie i nigdy nie pokazywał swoich pleców kiedy odczytuje treść slajdów z PowerPointa.
6. Prawo do oglądania zrozumiałych slajdów.
7. Prawo, żebyśmy nie musieli odczytywać tekstów ze slajdów, które lepiej prezentują się na ulotce lub w książce.
8. Prawo, żeby każdy mówca był w pełni przygotowany do technicznej obsługi prezentacji i nigdy nie musiał nas przepraszać za awarię.
9. Prawo, żeby każda prezentacja zaczynała się punktualnie.
10. Prawo, żeby każda prezentacja kończyła się zgodnie z planem.
My, uczestnicy prezentacji i wystąpień publicznych na całym świecie, uznajemy te prawa za oczywiste i niezbywalne oraz oświadczamy, że nie chcemy już nigdy więcej walczyć ze snem w czasie jakiejkolwiek prezentacji lub wystąpienia publicznego.
Szkolenia z prezentacji i wystąpień publicznych. Bo to, co mówisz może zmienić świat. Tel. 77 441 40 14.
Blog o skutecznych prezentacjach i wystąpieniach publicznych
Strona główna » wystąpienia publiczne » Międzynarodowy Kodeks 10 Praw Uczestników Prezentacji
sobota, 12 marca 2011
Międzynarodowy Kodeks 10 Praw Uczestników Prezentacji
Autor:
Bogusław Feliszek
o
08:00
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Kategorie:
powerpoint,
prezentacje,
wystąpienia publiczne
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz