sobota, 25 marca 2017

7 powodów dlaczego dziennikarze są najlepszymi trenerami prezentacji

Dziennikarz i trener prezentacji w jednej osobie to najlepsze połączenie na szkoleniu z prezentacji.

Dziennikarze mają ogromne wyczucie potrzeb swoich odbiorców (czytelników, słuchaczy i widzów). Potrafią budować napięcie i ciekawie opowiadać. Rozumieją rolę emocji i mowy ciała w komunikacji. Są mistrzami zaskakujących konkluzji.

Oto 7 powodów dlaczego istnieje ścisły związek pomiędzy byciem dziennikarzem i skutecznym pomaganiem jak robić lepsze prezentacje:

1. Pierwsze wrażenie

Pierwsze 10 sekund prezentacji to niepowtarzalna szansa na zrobienie dobrego wrażenia. Tak właśnie pracują dziennikarze. Atrakcyjny tytuł i pierwsze zdanie zachęcają lub zniechęcają do lektury artykułu.

2. Styl przekazu

Dziennikarze radiowi i telewizyjni wiedzą jak operować głosem. Potrafią nauczyć jak wykorzystać głos i mowę ciała do zwiększenia skuteczności prezentacji. Publiczność zwraca uwagę nie tylko na treść wystąpienia, ale także styl i zachowanie prelegenta (ubiór, fryzura, dynamika wypowiedzi, gestykulacja, itd.).

3. Publiczność

Im więcej wiesz o swojej publiczności, tym lepiej możesz dopasować to, co powiesz do jej potrzeb i oczekiwań. Dziennikarz zawsze sprawdza czy temat artykułu zainteresuje czytelników. Dlatego właśnie niektóre tematy opisywane w gazetach opiniotwórczych nie pojawiają się w tabloidach.

4. Struktura

Ludzie przestają słuchać kiedy prezentacja jest nudna lub nielogiczna. Myślą o tym, co zjedzą na obiad, kto wygra mecz wieczorem i co ich czeka jutro w pracy. Logiczna konstrukcja wystąpienia podtrzymuje zainteresowanie i ułatwia przyswajanie informacji. Dziennikarze myślą i piszą logicznie. Dziennikarze telewizyjni i radiowi mówią też BARDZO prostym językiem.

5. Język

Dziennikarze wiedzą, że czytelnicy nie lubią technicznego żargonu i wyrażeń ze Słownika Wyrazów Obcych. Dobrzy prelegenci też unikają takich słów jak "synergia", "alokacja" i "synchronizacja", itp. Prosty, jasny i zrozumiały język zwiększa zaangażowanie słuchaczy i pomaga więcej zapamiętać.

6. Opowiadanie historii

Dziennikarze żyją z opowiadania historii. Są mistrzami w kreowaniu bohaterów, opisywaniu zdarzeń i budowaniu napięcia. Kto lepiej nauczy opowiadania zajmujących historii od dziennikarza robiącego to codziennie?

7. Ciekawi ludzie

Ludzie najchętniej słuchają historii o innych ludziach – o ich sukcesach, porażkach, planach i marzeniach. Dziennikarze mają nosa do tematów, które interesują ludzi. Nawet jeśli sądzisz, że temat Twojej prezentacji trudno połączyć z ciekawą osobą, dziennikarz podpowie jak rozwiązać ten problem.

Konkluzja

Przygotowanie do spotkania z klientem, prezentacji w Internecie, wystąpienia na konferencji branżowej lub nagrania na wideo – w każdej sytuacji trener z doświadczeniem w dziennikarstwie powie jak zrobić to ciekawie, rzeczowo i przekonująco.

Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem z prezentacji i wystąpień publicznych prowadzonym przez dziennikarza z ponad 10-letnim doświadczeniem w radiu i telewizji, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *